Cherry.ee veebilehel on andmed kõigi lõppenud päevapakkumiste kohta. Laadisin alla päevadiilide info alates esimesest pakkumisest (25.mai 2010) kuni 2012. aasta veebruarikuu lõpuni. Nende andmete põhjal saab teada, kas Cherry.ee kiire kasv on jätkunud, millised on olnud edukamad pakkumised, kui suure hulga pakkumistest moodustavad ilutooted, kas restoranide pakkumised on Cherry-le kõige kasulikumad ja palju muudki.

KUI SUURES VÄÄRTUSES KUPONGE MÜÜAKSE?

Graafikult on välja jäetud 14.detsember 2010, mil cherry.ee müüs Estonian Airi kinkekaarte 250 000 euro väärtuses. See tulp oleks 3 korda suurem kui praegusel graafikul olev kõrgeim tipp. Näib, et Estonian Air on Cherryle äriliselt väga kasulik olnud: kõrgeimad tipud graafikul on seotud Estonian Airi pakkumistega. Graafikul on tähega A tähistatud 12. oktoober 2011. Sel päeval oli kokku 8 päevapakkumist, millest enamuse genereeris Lenny Kravitzi kontserdi piletid Riias ja ööbimine Riia hotellis. Vastavalt 31300 ja 13 900 eurot. Täht “B” tähistab 9.jaanuari 2012. Antud päeval oli kokku 7 pakkumist ning 54 000 eurot tuli Viimsi SPA pakkumisest.

Olgu veel öeldud, et Estonian Airi 13.juuli 2011 pakkumise (graafikul “lennupiletid – 31%”) müügitulu oli veelgi suurem, kui graafikult paistab, sest voucheri maksumus oli vahemikus 39 – 79 eurot, graafikut tehes on aga arvestatud hinnaga 39 eurot.

Esimesed 8 kuud kasvatati müügitulu iga kuuga, kusjuures viimane neist tuli suuresti Estonian Airi pakkumise maagilisest edust. Pärast seda – 14 kuu jooksul – pole aga müüdud kupongide väärtus oluliselt edasi kasvanud. Lisaks saab graafikult aimu, kui edukas oli Cherry jaoks 14. detsembri Estonian Airi kampaania, mil müüdi 250 000 väärtuses kinkekaarte. Huvitav on veel asjaolu, et cherry.ee-s müüdud kauba väärtus ei järgi jaemüügi hooajalisuse trende – ehk detsember ei ole märgatavalt tugevam kuu ning aasta algus pole märgatavalt kehvem. Antud aegrea põhjal võiks arvata, et sesoonsuse mõttes on madalperiood suvi. Kuna üksikud õnnestumised mõjutavad kuu käivet märgatavalt, siis müügitulu kuu kohta võib sisalda palju müra. Kui vaadata pikemaajalist trendi, siis tundub, et on jõutud tasemini, kust müügitulu märgatav edasi kasvatamine on raske.

 

KLIENDIBAASI KASV

Facebooki fännide arv võiks küllalt hästi kirjeldada cherry.ee kliendibaasi.

Facebook hindab Eestis elavate Facebooki konto omanike arvukuseks 466 460 inimest. Postimehe fännilehel on 74 000 liiget. Seega teoreetiliselt on Cherry’l võimalik klientide arvukust märgatavalt tõsta, kuid oma kasvumäära säilitamiseks on edasine kliendibaasi kasvatamine siiski liiga aeglane.

 

KAS ETTEVÕTTED TAHAVAD VEEL CHERRY.EE-s KAMPAANIAID TEHA?

Eelnevalt oli näha, et 2011. aasta  jaanuariks saavutati müügitulus nii-öelda tipptase, kliendibaasi ei anna ka enam väga kiiresti tõsta. Aga päevapakkumiste arvu?

Nagu näha, on pakkumiste arvu kasv olnud peaaegu et sirgjooneline. Eelnevalt nägime, et käibe kasv ei ole olnud nii perfektne. Järelikult on keskmise pakkumise müügitulu ajapikku vähenenud?

Esimesel poolaastal oli märgatav efektiivsuse tõus – klientide ja pakkumiste arv kasvas ning kuu müügitulu ja keskmise pakkumise müügitulu tõusis. Pärast seda on jätkunud klientide ja pakkumiste juurdekasv, kuid pakkumised on muutunud selgelt viletsamaks.  Graafikult on näha, et viimasel kuul (veebruaris) oli pakkumise mediaankäive isegi väiksem kui cherry.ee teisel tegutsemiskuul, juunis 2010.

 

KUI SUURE OSA PAKKUMISTEST MOODUSTAVAD ILUTEENUSED?

Jagasin kõik pakkumised kuute kategooriasse:

1.) Ilu – näohooldused, massaažid, maniküürid, kehahooldused, tselluliidi ravi ja muud ilusalongide pakkumised

2.) Toit – restoranide, kohvikute ja muud söögipakkumised

3.) Sport – spordiklubide kuukaardid, jõusaalid, treeningud, ujumine jms

4.) Puhkus – lennupiletid, reisid, majutused, hotellid, spad

5.) Vaba aeg – kino, kontserdid, teatrid, klubid jms

6.) Muu – kõik pakkumised, mis ei kuulu eelnevatesse kategooriatesse

Kui suur on müügitulu kategooriate lõikes?

Ristküliku suurus tähistab väärtust eurodes, mille eest kuponge kokku müüdi. Estonian Air on ilusasti pildis: viiest suurimast  ristkülikust neli tähistavad Estonian Airi. See tähendab, et 5-st suurima müügituluga pakkumisest on 4 olnud Estonian Airi lennupiletid. Veelgi enam, kõik 8 Estonian Airi pakkumist jäävad müügitulu poolest TOP 20 hulka.

 

NANOTEHNOLOOGINE HAMBAHARI JA BAMBUSSOKID

Eelnevalt nägime, et pakkumiste arv on kuude lõikes sirgjooneliselt kasvanud. Kas aina rohkem ilusalonge tahab kampaaniaid cherry.ee-s teha? Või spordiklubid? Kui saame teada, millistes kategooriates on pakkumisi juurde tulnud, siis antud info põhjal võib ka järeldada, kellele on päevapakkumiste kampaaniad edukad: kui kampaania tõi suure kahjumi ja ei töötanud, siis tõenäoliselt enam kampaaniaid cherry.ee-s ei tehta. Kui kampaania oli edukas, siis tõenäoliselt tahetakse seda uuesti teha.

Suur osa kasvust on tulnud kategoorias “muu” olevate pakkumiste arvu tõusust. Kui vaadata viimase aja pakkumisi, siis võiks cherry nimetada ümber nodipoeks. Mõned näited: naturaalsed bambussokid, nanotehnoloogiline hambahariliha termomeeter, jalatsid, küüslaugutabletidkorstnapühkimise teenus, portselanserviis,  nutikindad, innovatiivne kauss .

(vahemärkus: kokku osteti 661 nanotehnoloogilist hambaharja koguväärtuses 2254 eurot)

Teistes kategooriates on pakkumiste arv alates 2011. aastast kuude lõikes enam-vähem konstantsena püsinud. Kui näiteks ilusalongide kampaaniate kasulikkuses ettevõttele võiks kahelda – kuponge ostavad peamiselt ju “üheöö kliendid”, kes käivad kord siin ja siis seal ilusalongis – siis nodimüüjatele on Cherry igatahes väga kasulik: on see ju hiilgav koht impulss-ostudeks.

 

MITU ERINEVAT PAKKUMIST ON PÄEVAS?

Cherry.ee on oma kodulehel toonud üheks põhjuseks, miks nendega koostööd teha, järgmise väite:

“Cherry tagab Teie pakkumisele kontsentreeritud tähelepanu – leheküljel on iga päev vaid väike hulk valitud pakkumisi.”

Mida tähendab väike hulk pakkumisi?

Kas 8 pakkumist päevas on väike hulk pakkumisi? Äkki on. Kas nanotehnoloogiline hambahari ja bambussokid on valitud pakkumised? Ju siis on!

 

MILLISEID ALLAHINDLUSI KASUTATAKSE?

50-protsendiline allahindlus on märgatavalt kõige sagedamini kasutatav. Lisaks on näha, et täisarvulisi allahindlusi kasutatakse rohkem. Kas täisarvulised allahindlused müüvad paremini? Ja mida suurem allahindlus, seda suuremas väärtuses kaupa müüakse? Cherry andmete põhjal selliseid hüpoteese kinnitada ei saa.

Jagasin allahindlused kolme kategooriasse: täpselt 50-protsendilise allahindlusega pakkumised, suurema allahindlusega ja väiksema allahindlusega pakkumised.

Kui varem oli alla 50-protsendilisi allahindlusi selgelt kõige vähem, siis veebruaris oli see kõige populaarsem valik.

 

KUIDAS LÄHEB, CHERRY.LV?

Cherry.ee veebilehel on välja toodud summa, kui palju on “säästetud” Cherry’st kuponge ostes.

24.03.2012 seisuga oli kokku “säästetud” 9 328 967 eurot. Ometigi ei  tähista see summa ainult Eesti pakkumisi. 9 328 967 eurot antud pildid näitab, et just nii palju on inimesed “säästnud” nii cherry.ee kui ka cherry.lv lehelt kuponge ostes. Ehk teisisõnu, see näitab Eesti ja Läti kupongide “säästu” kokku.

Cherry Media OÜ hakkas kuponge Lätis pakkuma veebruaris 2011. Kas Lätis müüakse suuremas väärtuses pakkumisi kui Eestis?

Cherry.lv algus oli edukam – ühelt  poolt ju loogiline, sest kogemuste pagas oli juhtkonnal olemas, teisalt oli tõenäoliselt konkurents suurem. Aasta möödudes on Eestis aga pakkumiste müügitulu olnud suurem.

Kui cherry.ee kasv on märgatavalt aeglustunud, siis Cherry Media OÜ kasvulugu on igatahes veel jätkumas.

 

Ole kursis ka järgmiste analüüsidega:

Kas analüüs meeldis?

Loe ka:

Kategooriad: Analüüs, Eesti, Statistika

5 kommentaari

  1. tanel says:

    Olgu veel märgitud, et Cherry Media OÜ opereerib ka Leedu turul (beta.lt ja grupinis.lt).

  2. Tanel says:

    See on võib-olla ärisaladus, aga milliste tööriistadega Te visuaale koostate/genereerite?

    • tanel says:

      Nagu ühegi fotograafi saladus pole, mis kaameraga ta pilte teeb või programmeerijal, mis keeles ta progeb, siis pole saladuseks ka see, mis vahenditega ma graafikuid teen. Kasutan statistikatarkvara R ja Inkscape/Adobe Illustrator’it.

  3. Sander says:

    Võib-olla oleks selguse mõttes parem kui “Milliseid allahindlusi kasutatakse” tabelis oleks võimalik näha ka protsentuaalset osakaalu kokkuvõttes. Ehk praeguse 50 pakkumise asemel oleks skaalaks 100%. Minu hinnangul annaks see selgema pildi allahindluste suuruse mutuusest ajas.

    Jõudu ja jaksu ühe Eesti huvitavaima blogi pidamisel!

    • tanel says:

      Aitäh! Kui osakaalud oleksid seal lisaks juures, siis oleks võib-olla kergem graafikut lugeda. Samas praegune graafik näitab paremini, et 50% soodustusega pakkumised on just kui seisma jäänud. Kui oleks ainult osakaaludega graafik, siis see ei tuleks nii hästi välja.

Avalda arvamust Sander